Reply to this topicStart new topic
> vraagje van een leek op dit gebied, verzoek van nichtje om foto's te nemen op haar bruiloft
@TSC
plaatsen Apr 3 2011, 03:25 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Dag

Ik heb dus het verzoek gekregen of ik soms foto's wil maken van haar bruiloft,te weten in de dorpskerk in Bodegraven,en de aansluitende receptie in Brouwerij de Molen tevens in Bodegraven.

Ik heb het verzoek aangenomen,maar wel gezegd dat ik absoluut geen ervaren bruidsreportagefotograaf ben,en dat ze dit resultat dus ook niet moeten verwachten.

Nu heb ik qua materiaal wel enig idee te weten:

Mijn op leeftijd zijnde body:canon 300D rebel

Canon 50mm f1.4
Tamron 90 mm f2.8
Tamron 28-75 f2.8
Tokina 12-24 f4

En de canon speedlite 580EXII (waar ik nog zeer weinig ervaring mee heb)
Heb wel een softbouncekapje

Is het misschien verstandig om dit pakketje lenzen uit te dunnen,en hebben jullie nog tips qua techniek te geven.

bvd

Gerrit
Go to the top of the page
+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Apr 3 2011, 04:04 PM
Bericht #2

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

De 300D is een APS-C camera. Dus zou ik die 90 mm niet meenemen bij een bruiloft (te lang). Die 50/1.4 kan geweldig werken, met name omdat bruiloften vaak drukke achtergronden hebben en met f/1.4 is dat minder erg.

Wat je kan doen is in ieder geval de vaste plaatjes maken zoals het paar die verwacht. Dus op tijd op de goede plek staan voor de belangrijkste momenten.

Daarnaast kan je "vrij werk" maken en wat experimenteren. Wat origineler dan het meeste werk. Omdat dat fout kan gaan is het belangrijk dat je de vaste plaatjes ook blijft maken.

Veel grijnzen en geruisloos je verplaatsen zorgt dat je meer "echte" foto's krijgt. Bedenk van te voren een rustige en fotografisch aardige plek waar het bruidspaar wat rustiger kan poseren zonder al dat volk erbij, dan heb je wat meer ontspannen gezichten.

Als het een witte jurk is, pas op met onderbelichting als je automatisch werkt.

Let op het plafond (hoogte en kleur) als je die flitser laat bouncen. Je kan het kleine plastic schermpje nog uitschuiven voor de glimlichtjes in de ogen terwijl de flitser omhoog flitst. Werkt erg goed is mijn ervaring.

Flits niet alles binnen, maar gebruik die 50/1.4 ook voor wat sfeer foto's

Gebruikt de 12-24 voor wat situatie beelden met overzicht: ook belangrijk.

Succes en laat wat zien naderhand, als je wilt. smile.gif
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
@TSC
plaatsen Apr 12 2011, 05:52 PM
Bericht #3

Ongeregistreerd

Dag Bert

Ik heb nog een eental foto's gevonden van de locaties

De kerk

img]http://http://img856.imageshack.us/i/bodegravendorpskerk.jpg/[/img]

en deze

De "receptie"

[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Betere foto's heb ik niet kunnen vinden,nog tips

mvg

Gerrit
+Quote Post
ruilof
plaatsen Apr 12 2011, 06:45 PM
Bericht #4

Ongeregistreerd

Persoonlijk zou ik de 90mm wel meenemen omdat de lengte ervan de gelegenheid biedt om ook portretten te maken tijdens de ceremonies. Het is een keuze.
Let ook eens op details, zoals een voet die onder de bruidsjurk vandaan komt, een blik (en niet alleen van het bruidspaar)

Oefen vooraf met de flitser en zie welke effecten je hebt met direct en indirect flitsen. Reageert de flits adequaat op de camera-instellingen e.d.

En verder: blijven kijken en op tijd zijn bij de handtekeningen. (niet aarzelen om ze nog een keer zogenaamd over te laten doen als je er eentje hebt gemist) wink.gif Een bruiloft is een ontspannen en vrolijke bedoening als het goed is. wink.gif

Succes
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience