2 Pagina\\'s V < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> toekennen van kleurprofiel
Lindolfi
plaatsen Feb 16 2008, 11:08 AM
Bericht #26

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

Wat zijn je ervaringen nu met profotonet, Ruilof. Krijg je goede kleuren en contrast en met welk recept?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
ruilof
plaatsen Feb 16 2008, 11:30 AM
Bericht #27

Ongeregistreerd

Ik heb het nodige getest bij profotonet. Dat was noodzakelijk vanwege een bruidsreportage destijds. Ik was niet tevreden, maar kon zo snel ook geen goed aleternatief vinden. De uiteindelijk afdrukken waren niet slecht en het bruidspaar in ieder geval meer dan tgevreden. Daarna had ik het een beetje gehad met profotonet, dus de laatste maanden daar ook niets meer geprobeerd. Wellicht dat het weer wat beter is.
Hiervoor maakte ik veelvuldig gebruik van Picoprint, maar dat is ook niet meer wat het is geweest.
Afdrukken die op bestelling komen laat ik nu hier bij de plaatselijke fotograaf maken waarbij ik er op mag toezien dat de kalibratie correct is en dus het eindresultaat goed. Kost iets meer maar kwaliteit wil ook wat.
Verder doe ik series van mijzelf (bijvoorbeeld Engelse cathedralen) in een album van de HEMA. In tegenstelling tot hun gewone afdrukken is de kwaliteit van de albums zeer goed. Ik krijg de foto's daarin afgedrukt zoals ik ze op mijn scherm zie.
+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Feb 21 2008, 12:08 PM
Bericht #28

Beheerder

Dank je Ruilof.

Vandaag weer een stapel grote prints van profotonet gekregen, en zonder reclame te willen maken: ze zijn heel goed! Snel geleverd ook.
+Quote Post
ruilof
plaatsen Feb 21 2008, 12:18 PM
Bericht #29

Ongeregistreerd

Hoe lever jij de foto's aan? Gewoon met sRGB profiel en in jpg? Dus laat ik zeggen standaard?

+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Feb 21 2008, 12:57 PM
Bericht #30

Beheerder

Met hun profiel (in dit geval de glossy) en conversie er naar toe vanaf mijn geladen Adobe profiel. Verder hoge kwaliteit jpg, dus de files zijn ieder enkele megabyte groot. Uiteindelijk 240 dpi. De hoge lichten, de doortekening in de diepte, zelfs het neutraal grijs van echte zwart-wit prints, het klopt allemaal.

Er is maar 1 bottleneck wat tijd betreft: TNT post doet er soms iets langer over. Profotonet zelf was zeer snel met de afwerking. Maar 3 werkdagen totaal is te overzien.
+Quote Post
ruilof
plaatsen Feb 21 2008, 01:16 PM
Bericht #31

Ongeregistreerd

Dank je wel voor de info. Het is dus weer een proberen waard.
+Quote Post

2 Pagina\\'s V < 1 2
Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience