Reply to this topicStart new topic
> omkeerring
André
plaatsen Jun 1 2011, 09:50 AM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Uit het analoge tijdperk heb ik een Nikonobjectief 50mm 1.4. overgehouden. Ik wil deze lens gebruiken voor macrofotografie, althans voor iets wat daar bij in de buurt komt. De lens zal m.b.v. een omkeerring aan mijn Nikon D90 bevestigd moeten worden. De Internetsites die hierover gaan spreken van een 52 mm ring.Mijn vraag is dan ook ; past dit wel op een 50 mm lens. Kan ik deze analoge lens wel gebruiken , wat is het resultaat?
Is er iemand die hiermee ervaring heeft?
Go to the top of the page
+Quote Post
ruilof
plaatsen Jun 1 2011, 10:15 AM
Bericht #2

Ongeregistreerd

Ik snap wat je wilt, maar ik ken niet de oplossing, helaas.
+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Jun 1 2011, 08:32 PM
Bericht #3

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

Dat 52mm slaat op de filterschroefmaat die het objectief moet hebben. Die 50mm slaat op de brandpuntsafstand. Als de bajonet aansluiting past op je body en je objectief kan 52mm filters ontvangen is de omkeerring geschikt voor je doel.

Een omkeerring geeft met een standaardlens in de buurt van 1:1 hele goede resultaten. Je bent wel alle koppeling kwijt voor autofocus en auto diafragma.
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
André
plaatsen Jun 1 2011, 10:16 PM
Bericht #4

Ongeregistreerd

ok ,Ruilof bedankt voor jouw reaktie. Lindolfi, zoals gewoonlijk heb je mij weer een stapje verder gebracht.
De kosten van zo'n. omkeerring zijn te verwaarlozen , dit is de goedkoopste manier om tot macrofotografie te komen. maar wat is de beste manier? Balg met ...... objectief? Balg met specifiek macroobjectie. Tussenringen? Eerlijk gezegd weet ik het niet, ik begin maar met een omkeerring.
groet André
+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Jun 1 2011, 11:07 PM
Bericht #5

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

Je kunt de zoekfunctie van het forum gebruiken, dan kom je bijvoorbeeld hier
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi