Reply to this topicStart new topic
> daguerreotype fotograaf gevraagd
pdb
plaatsen Jun 11 2007, 03:03 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Beste Mensen

Ik ben op zoek naar een fotograaf die daguerreotype plaatjes kan maken, of dingen die erop lijken. In Amerika ben ik eens op een markt op de foto geweest in 19e eeuwse kleding. De fotograaf maakte ter plekke op een metalen plaatje een afdruk. Schitterend. Ik vroeg me af of er in Nederland ook fotografen zijn die een dergelijk procedé beheersen en er mee werken. Wie kan mij helpen?
groet

Peter
Go to the top of the page
+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Jun 11 2007, 03:43 PM
Bericht #2

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

Beste pdb, beste Peter, welkom natuurlijk op PhotoPlaza.

Het Daguerreotype procédé werkt met zilver (duur), jodium kristallen die jodium damp afgeven, zuivere kwik (verhit tot 75 ºC) en broom naast goud chloride. Het is dus een duur, maar vooral ongezond procédé, en hoewel ik zelf met een grote houten camera werk met eigen gemaakte emulsies, zal ik niet snel een Daguerreotype maken.

Het kan hele mooie beelden opleveren, door het glimmende amalgaam van zilver en kwik als je er licht in laat reflecteren, dat is waar.

Je hebt het over "een dergelijk procedé", maar er zijn geen andere werkwijzen die zo'n beeld geven als een Daguerreotype, voor zover ik weet.

Mag ik vragen waarom je naar een Daguerreotype fotograaf en vervaardiging vraagt?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience