Reply to this topicStart new topic
> Large Hadron Collider, Indrukwekkende foto's van indrukwekkende techniek
Digidoc
plaatsen Sep 10 2008, 03:31 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Als jullie hebben afgevraagd wat de cartoon van Google vandaag betekent, kijk dan naar deze serie van 27 foto's van de 27 kilometer lange deeltjesversneller op de grens van Zwitserland en Frankrijk in de buurt van Geneve.
Go to the top of the page
+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Sep 10 2008, 07:01 PM
Bericht #2

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

Bedankt voor de link, Henk. Erg fraai. Grappig ook hoe de media ons verkeerd voorgelicht hebben: er zou sprake zijn van de mogelijke vorming van een zwart gat dat zich mogelijk zou uitbreiden tot de gehele aarde en we opgeslokt zouden worden in een bolletje van 2 cm doorsnede. Maar er was vandaag alleen nog maar "the first beam" waarbij bleek dat de straal door de versneller inderdaad rond kon komen, en hij bestuurd kon worden. Pas op 21 oktober wordt, volgens mijn bronnen, de eerste botsing opgewekt....
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Sep 10 2008, 08:12 PM
Bericht #3

Ongeregistreerd

Ja, Henk, dank voor deze tip!

In discussies over "wat is nou een originele foto?" heb ik steevast geantwoord met: "een foto van de oerknal, dát is origineel". Dat moet nu na 21 oktober ook weer anders komen te liggen. Zo zie je, je moet je mening steeds ivm voortschrijdend inzicht aanpassen.

Als je aanklikt op het blok "The Big Picture" zit je op http://www.boston.com/bigpicture/ en krijg je het archief dat op datum en onderwerp is te bekijken. FANTASTISCHE foto's, allemaal geselekteerd op o.a. de hoge beeldkwaliteit. De FAQ geeft daarover geen uitsluitsel, er zit ook geen exif in de foto's, maar ik houd het erop dat hier professionele fotografen achter zitten die minimaal met medium format en digitale achterwand werken.

Groet

Wenkus

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience