Reply to this topicStart new topic
> Bookmark 03, Weerfotografie met Harald Edens
Wenkus
plaatsen Dec 17 2005, 09:32 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Photoplaza Bookmarks van Wenkus; 2005 week 50.
Bookmark 3. [3] Thema. [3.2] Landschapsfotografie. [3.2.1] Weerfotografie.
Bookmark 3. Weerfotografie met Harald Edens.

IPB Afbeelding

Het is in deze tijd van het jaar vaak lastiger een goede wolkenlucht te vinden dan in de andere jaargetijden. Maar de ge?nteresseerden voor een mooie lucht kunnen zich er wel alvast in verdiepen. Hoe heten al die verschillende wolkenformaties? Misschien kun je er in de zomer een database van aanleggen, om je winterfoto's in Photoshop te verlevendigen (al gaat dat wellicht tegen je principe).

De site heet www.weerfotografie.nl, en bevat onder andere een beschrijving van de verschillende wolkentypes aan de hand van een fotodatabase met wolkenluchten.

Maar dat is maar een deel. Veel optische verschijnsels zijn hier terug te vinden (allerlei regenbogen, maar kende je de dauwheiligenschijn? Opzoeken!).

Voordeel van de site is het informatieve gehalte. Het maakt een verzorgde en betrouwbare indruk. Nadeel is dat niet wordt beschreven hoe je bepaalde type foto's maakt. Ik noem bv. het fotograferen van onweer. Er zijn prachtige foto's met onweer, maar hoe dat gaat moet je dan weer elders op internet zoeken, zoals bijvoorbeeld hier door Stefan Jak wordt beschreven. Het blijft zoeken, catalogiseren en bewaren op internet.
Go to the top of the page
+Quote Post
Ricky
plaatsen Dec 17 2005, 10:24 PM
Bericht #2

Ongeregistreerd

Verhip Wenkus.

Erg interessant.

Ik had deze link en nog een andere al klaar staan om een
keer te plaatsen, maar ik wist niet zo goed waar die thuis hoorde
op het forum.

Ik was zelfs al bezig geweest die Harald Edens een mail te sturen........

Oh ja: hier is die andere link

http://www.vwkweb.nl/index.html?

over luchtspiegelingen enzo

+Quote Post
Ramses
plaatsen Dec 17 2005, 11:33 PM
Bericht #3

Ongeregistreerd

Wenkus ,

Grappig dat je nu een link plaatst over weerfoto`s welke overigens prachtig kunnen zijn .

Toevallig heb ik net vandaag mijn beloofde exemplaar van het boek "Extreme Natuur" gekregen overhandigd door de auteur zelf (kwam m ff thuis langs brengen ) .

In dit boek staat oa ook een foto door mij gemaakt maar ook de meest uiteenlopende schitterende foto`s van anderen die in afgelopen 2 jaar zijn gemaakt .

Bedankt voor de link ga zeker genieten van de foto`s die door H. Edens gemaakt zijn .

Ramses ,

+Quote Post
Marlies
plaatsen Dec 18 2005, 01:36 AM
Bericht #4

Ongeregistreerd

Verroest Ric, op die site over die luchtspiegelingen kom ik ineens Ekopower tegen.

Die ken ik, die zitten in Eindhoven.

Was een klant een aantal jaren terug, Peter van Emden, wat grappig!

Heb ik ook wel eens zo'n weerman aan de telefoon gehad!
+Quote Post
Ricky
plaatsen Dec 19 2005, 12:58 PM
Bericht #5

Ongeregistreerd

Mooi Ramses,
Je foto in een boek.

Kun je die hier laten zien?

Ja Marlies,

Het Wereldwijde Web zit vol onverwachte en interessante ontmoetingen (zei iemand laatst tegen mij).
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Apr 13 2007, 08:57 PM
Bericht #6

Ongeregistreerd

Fotolinks kunnen in de loop van de tijd natuurlijk veranderen. Zo ook hier. Sinds vandaag heb ik een niet meer werkende link naar de openingsfoto geactualiseerd. De site van Harald Edens blijft naar mijn mening onverkort interessant.

Wenkus

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience