Reply to this topicStart new topic
> Bookmark 11, Meesterfotografen van Peter Gasser
Wenkus
plaatsen Feb 28 2007, 07:08 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Photoplaza Bookmarks van Wenkus 2007
Bookmark 11. Meesterfotografen van Peter Gasser. + update december 2008

IPB Afbeelding
Foto: Josef Sudek. Bron: www.masters-of-fine-art-photography.com

Als je zoals ik bezig bent een lijstje te maken van fotografen wiens werk je niet zou mogen missen, zul je o.a. een beetje handig moeten kunnen Googelen. Met "masters of photography" kom je een heel eind, maar soms moet je het geduld hebben meer dan 200 sites na te kijken. Dat was hier het geval, en zo vond ik een van de fraaiste sites over fotografen van vroeger en van nu. Een site die nog volop in uitbreiding is, en dat is meestal een goed teken. De Zwitserse fotograaf Peter Gasser is het brein achter deze website.

Verdeeld over 66 fotografen kun je er ruim 1400 foto's bewonderen. Ik tel 13 fotografen van mijn lijstje (zie hier), maar er staan ook modernere fotografen op zoals Jock Sturges (prachtige jonge naakte meisjes) en Loretta Lux (haast geschilderde portretten).

Per fotograaf wordt er ongeveer 1 A4tje aan biografie besteed, en slechts 1 link naar een website over de fotograaf, als die er is. Dat had dus ruimer gekund.

De vormgeving is eenvoudig maar heel fraai. Het lijkt of je een boek doorneemt. Het is wel raadzaam je browser in full screen mode te zetten (F11, of Command+B bij de Mac).

(NB. Robert Mapplethorpe's "Man in polyester suit" (1980) is ook wel heel erg aardig. Zo komt de volhouder wel verrassingen tegen.)

Veel plezier ermee, en laat weten wat je ervan vindt.

Wenkus
Go to the top of the page
+Quote Post
Digidoc
plaatsen Feb 28 2007, 09:36 PM
Bericht #2

Ongeregistreerd

Een schitterende site, Wenkus.
+Quote Post
ruilof
plaatsen Mar 1 2007, 04:45 PM
Bericht #3

Ongeregistreerd

Mooie collectie fotografen en foto's.
Sommige vind k heel erg mooi, maar er zijn er ook bij die me doen afvragen waarom ik niet in het lijstje sta:)

Wat is dat toch dat vooral foto's op exotische het zo goed doen?
+Quote Post
digibi
plaatsen Mar 1 2007, 07:25 PM
Bericht #4

Ongeregistreerd

Weer een feestje om naar te kijken!
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Dec 19 2008, 12:39 AM
Bericht #5

Ongeregistreerd

Deze site is de afgelopen twee jaar flink uitgebreid, en kan het beste worden benaderd vanaf deze link:

http://photography-now.net/index.html

Photography-now is een fraaie schil vanwaar je het werk van zowel meesterfotografen als hedendaagse fotokunstenaars kunt bekijken.

Klik bijvoorbeeld vanuit het hoofdmenu "contemporary artists" aan OF "more contemporary artists". Of begin met "masters" OF "masters artists index".
Klik de naam van een fotograaf aan en je krijgt de biografie, waarbij je kunt doorklikken naar het portfolio: bladzijden omslaan door rechts onderaan de blz te klikken.

Er wordt ook een lijst gegeven van de meest bekeken fotografen. Diane Arbus (veel freaks) op 1, Jock Sturges (nog net acceptabele teener-erotiek) op 2.

Er is hier ontzettend veel van hoge kwaliteit te bekijken.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience