Reply to this topicStart new topic
> Bookmark 14, Om de dag wereldfoto's
Wenkus
plaatsen Apr 29 2009, 08:16 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Photoplaza Bookmarks van Wenkus 2009

BigPicture

IPB Afbeelding

Een wat te grote foto, maar dat mag wel voor een keertje.
Meerdere leden hebben op deze site gewezen, steeds met een voorbeeld van het item (Digitale Doka, Digibi).
Maar ik plaats deze link hier omdat deze site met een frequentie van zo'n beetje om de dag fantastische foto's laat zien van de aarde of de gebeurtenissen op aarde. De kwaliteit is geweldig.

Ik heb in de bookmarks van mijn Webbrowser bovenaan een lijstje van sites gemaakt die ik tenminste 1x per dag bezoek. Dat zijn sites met mijn E-mail, met nieuws en met een paar sites die ik dagelijks volg, o.a. Photoplaza en ik raad aan: Big Picture!

Wenkus

Go to the top of the page
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Jun 10 2009, 09:42 PM
Bericht #2

Ongeregistreerd

0 reacties.

Op zich voor mij reden deze rubriek te stoppen.
Iedere dag kijk ik naar de in deze Bookmark-14 genoemde site. Er zit soms een of twee dagen tussen, maar de frequentie is hoog, en de kwaliteit is extreem goed.

Kijk nou eens naar de link van vandaag:
vandaag

Wenkus
+Quote Post
digibi
plaatsen Jun 10 2009, 09:53 PM
Bericht #3

Ongeregistreerd

Weer een indrukwekkende serie. Bedankt.
+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Jun 10 2009, 09:54 PM
Bericht #4

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

QUOTE(Wenkus @ Jun 10 2009, 10:42 PM) *

0 reacties.
Op zich voor mij reden deze rubriek te stoppen.

Wenkus, (nogmaals) bedankt voor de 14 bookmarks! Ik heb er van genoten en je gaf een voorbeeld van hoe je het internet kunt gebruiken als inspiratiebron voor liefhebbers van fotografie.

In de bookmarks van mijn browser staat deze site (klik), die ik in de gaten hou om te zien hoe deze serie van je een vervolg krijgt smile.gif

Als het zover is, zal ik deze verwijzing bovenaan PhotoPlaza

IPB Afbeelding

ook laten verwijzen naar jouw site, met je goedvinden, zodat het verder bezoekers kan trekken.

Succes en als ik je kan helpen met je site, laat het me weten.
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
Mirador
plaatsen Jun 11 2009, 06:19 PM
Bericht #5

Ongeregistreerd

Ik had weliswaar niet gereageerd op je posting (regelmatig periodes dat ik weinig zin heb om te reageren, maar wel degelijk lees), maar ik had de site wel direct aan mijn favorieten toegevoegd.
De reeks over Pakistan is bijzonder indrukwekkend.
Dus niet stoppen aub!
+Quote Post
digibi
plaatsen Jun 11 2009, 09:59 PM
Bericht #6

Ongeregistreerd

Ik hoop ook dat je nog even doorgaat. Ik sla dit bericht nooit over!
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Jun 11 2009, 10:49 PM
Bericht #7

Ongeregistreerd

Dank jullie wel, digibi, Lindolfi en Mirador.

Even wat uitleg. De bookmarks hier betreffen vooral top-sites, tot nu toe 14, maar dat is slechts een klein deel van wat ik als interessante sites zie. Leuk als jullie en anderen er iets aan hebben.

De rubriek "Bookmarks van Wenkus" bevat achter de schermen echter een grote hoeveelheid (honderden of meer) bookmarks over fotografie, gerubriceerd in technische, artistieke, thematische en bronnen-thema's. Voorzien van commentaar.

Ik heb daar al een paar jaar terug een website voor gereserveerd, waar Lindolfi naar verwijst.

Nog steeds heb ik er lol in (an, zou Pim Fortuin zeggen) om deze klus te actualiseren. Maar door verandering van omstandigheden (in 2004 was ik een tijdje thuis, nu heb ik een drukke full-time baan, 1 april 2011 ben ik gepensioneerd) kon ik ook minder waar maken van mijn plannen.

Ondertussen probeer ik me wel te ori├źnteren op geschikte web-software. Hierover had ik al PM-contact met digibi, en Lindolfi: ik stuur je een apart bericht (dank alvast).

Misschien moet ik mijn plaatsings-grens voor deze rubriek wat verlagen. Dat maakt dat ook de gewenste respons niet altijd hoog hoeft te zijn.
Deze site, met haar beperkt aantal aktieve leden, is me natuurlijk wel lief.

Ik zal de rubriek continueren met licht gewijzigde kriteria, maar het moeten wel kwaliteitssites zijn.

Dank Mirador, digibi en Lindolfi.

Groet

Wenkus

+Quote Post
digibi
plaatsen Jun 12 2009, 07:42 PM
Bericht #8

Ongeregistreerd

Mooi dat je nog even doorgaat. En die site......je weet........
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Jun 16 2009, 01:19 AM
Bericht #9

Ongeregistreerd

16.06.2009

Los even van de rubriek het volgende.

Kijk nou eens naar die reportage over Iran op Big Picture. Op TV niet te zien!

Waarom doen jullie niet net zoals ik: zet 1 tot max 10 sites ergens in je bookmarks (bij mij bij Firefox de linkerkolom), en loop je die dagelijks langs? Dan blijft er iets hangen.

Wenkus

+Quote Post
Ric
plaatsen Jun 20 2009, 12:30 AM
Bericht #10

Ongeregistreerd

Ach Wenkus, mijn bookmarks- en favorietenlijst is al veeeel te lang.
Moet ik eens opschonen.

Dus ik vind het wel fijn dat jij af en toe iets bijzonders laat zien.

Misschien ben je daarom al beroemd?
IPB Afbeelding
+Quote Post
digibi
plaatsen Jun 20 2009, 12:02 PM
Bericht #11

Ongeregistreerd

QUOTE(Ric @ Jun 19 2009, 11:30 PM) *

Ach Wenkus, mijn bookmarks- en favorietenlijst is al veeeel te lang.
Moet ik eens opschonen.

Dus ik vind het wel fijn dat jij af en toe iets bijzonders laat zien.

Misschien ben je daarom al beroemd?

Helemaal eens. En mooi gevonden Ric.

Wenkus ik heb voor je een apart hoekje op mijn linkjes pagina onder de noemer : foto's waar je stil van wordt. Ik zet op mijn linkjespagina links neer die misschien interessant zijn voor mensen die mijn site bezoeken en geïnteresseerd zijn in fotografie. Deze pagina groeit geleidelijk aan, afhankelijk van wat ik tegen kom en de tijd die ik beschikbaar heb. Ik ben met nogal wat dingen bezig...En dan ben ik weer blij met iets waar je onze aandacht op vestigt Wenkus. Terecht dat er een straat naar je genoemd is.

Klik op onderstaande link:

interessante links
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Jun 20 2009, 04:43 PM
Bericht #12

Ongeregistreerd

Nou Ric en digibi,..... wub.gif

Ondertussen heb ik wel vele honderden, ik denk duizenden links over fotografie in mijn browser staan. Het overzicht raak je met dit soort aantallen al snel kwijt als je 2 grondregels over slaat:
1. selecteren (op kwaliteit)
2. classificeren (bedenk minstens 30 onderwerpen op basis waarvan je een bookmark wilt indelen)

Regelmatig actualiseren van een link is ook wel nodig.

Nu zijn er natuurlijk al tal van sites met fotografie-links. Vaak zijn de verwijzingen een ratjetoe van van alles en nog wat. Soms zijn ze overzichtelijk, maar bv. alleen in thema verdeeld:
http://www.photographysites.com

Ik probeer tzt zelf een accent te leggen op fototechniek, waarbij je als het ware een boek hebt met in iedere paragraaf een korte samenvatting en dan de links over die onderwerpen. Dat heb ik in die zin nog nergens gezien.

Maar ik moet eerst nog een webprogramma leren ......

Groet

Wenkus

+Quote Post
Lindolfi
plaatsen Jun 20 2009, 08:48 PM
Bericht #13

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

Het blijft fascinerend hoe we op PhotoPlaza onderling verschillen in hoe we ons een weg banen door de fotografie. Ik waardeer die verschillen.
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Jun 20 2009, 09:03 PM
Bericht #14

Ongeregistreerd

Bij nader inzien zie ik op de foto van Ric dat de Paul Schmitz Strasse een Zijweg is van de Hauptstrasse.

Ik hoop wel dat ik vanuit deze bijweg de hoofdweg weer weet te vinden! biggrin.gif

Wenkus

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience