Reply to this topicStart new topic
> Digitale zwart-witfotografie
ruilof
plaatsen Dec 25 2007, 01:48 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

Digitale zwart-witfotografie
Michael Freeman

160 blz
Uitgeverij Librero
ISBN 9789057647192
9,95 euro

Volgens de achterflap een onmisbaar boek voor iedereen die iets wil leren over de subtiele maar waardevolle vaardigheden die nodig zijn voor het maken van tijdloze zwart-witafdrukken in dit digitale tijdperk.

Freeman neemt de lezer mee naar talloze methoden om digitale kleurenfoto's om te zetten naar zwart-wit.
De verschillende methoden die Photoshop daarvoor biedt worden uitvoerig doorgenomen en steeds wordt gewezen op de subtiele effecten met mooie voorbeelden.

De methoden zijn eenvoudig desatureren tot het in meer lagen verwerkbaar en mixbaar maken van de verschillende kleurkanalen.

In diverse hoofdstukken herhaalt hij zich, maar hinderlijk is dat niet.

Aan het eind lijkt hij zich wat te verliezen in verschillende plug-ins met hun technische mogelijkheden.

Een alleszins aan te raden boek, maar zeker niet voor de beginnende photoshopper. Freeman gaat uit van (behoorlijke) basiskennis van en -vaardigheden met photoshop.
Omdat hij uitgaat van CS2 zullen CS3 gebruikers vooral bij het kanaalmixen een paar verschillen zien die de versies hier van elkaar onderscheiden. Geen probleem overigens.
Go to the top of the page
+Quote Post
Ric
plaatsen Jan 5 2008, 05:13 PM
Bericht #2

Ongeregistreerd

Dank je wel Ruilof.

Ik heb het al een paar keer in mijn handen gehad, maar de volgende keer
ga ik het zeker afrekenen!
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience