Reply to this topicStart new topic
> Bookmark 07, Grand Teton National Park
Wenkus
plaatsen Jan 27 2006, 07:19 PM
Bericht #1

Ongeregistreerd

PhotoPlaza Bookmarks van Wenkus; 2006 week 4.
Bookmark 7. [3] Thema [3.2] Landschapsfotografie.
Bookmark 7. Grand Teton National Park

user posted image

Zoeken op internet is net als wetenschap beoefenen: de interessantste vondsten vind je als je op zoek bent naar iets anders.
Zo ging het ook hier. Amerika (want zo noem ik de VS nog steeds ondanks dat er wat glans is verloren) munt uit in de interessante nationale parken.
Ansel Adams heeft heel wat laten zien. Maar ook nu wordt er natuurlijk nog steeds veel gefotografeerd in deze parken.

Miles Hecker, de maker van deze bijzondere site, heeft het Grand Teton National Park in beeld gebracht. Op de home-page kun je een kaart aanklikken vanwaaruit je op zo'n 16 punten beelden kunt bewonderen.
Vooral doorklikken: dan krijg je de grote foto's!

De eigenaars van verschillende bekende sites in Amerika kennen mekaar natuurlijk allemaal. De meeste zijn vrienden. Miles Hecker ging dan ook met een stuk of vier kornuiten op stap, waaronder Michael Reichmann (van Luminous Landscape) en Norman Koren.
Als je een beetje op de links let kun je ook het werk van Koren en Reichmann vinden van hun gezamenlijke uitje.

Vergeet verder niet even te kijken op deze wyofoto-site naar twee schitterende tutorials: 1 over Light, Color & Human Vision,
en 1 over Digital Camera Image Quality. Vooral die laatste is een mooi meegenomen bonus.
Veel plezier.

Wenkus
Go to the top of the page
+Quote Post
ruilof
plaatsen Feb 1 2006, 08:34 PM
Bericht #2

Ongeregistreerd

Buitengewoon Wenkus.
Een lust voor het oog. Geef me 3 maanden in zo'n park...... smile.gif
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Feb 2 2006, 12:57 AM
Bericht #3

Ongeregistreerd

Drie maanden is wat lang, Ruilof, zeker voor de werkende mens.
Ik probeer in juni 1 (EEN) week naar een bestemming te gaan die fotografisch interessant is.

Mijn opties zijn:

[1] Toscane in Italie
[2] Een national park in de USA
[3] IJsland
[4] Noord-Noorwegen (ivm Northern Lights)

Mijn partner wil niet mee (geen fotografie-nerd).
Mocht er iemand zijn die dit leest en denkt "dat lijkt me wel wat" (m/v) dan ga ik niet zo alleen.

Wenkus

+Quote Post
Ad de Bruin
plaatsen Feb 2 2006, 07:26 AM
Bericht #4

Ongeregistreerd

Zou best willen Wenkus. Ben eigenlijk nog nooit op een echte fotografievakantie geweest. Natuurlijk wel veel foto's gemaakt op vakantie, maar het lijkt me heerlijk om puur om te fotograferen op vakantie te gaan. Ben alleen bang dat het dit jaar niet echt een haalbare kaart is voor mij. De uitgekozen locaties lijken me stuk voor stuk de moeite waard.
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience