Reply to this topicStart new topic
> Perception and Imaging, Fotografie, grafisch ontwerp en de manier waarop we kijken
Lindolfi
plaatsen Dec 17 2008, 09:06 PM
Bericht #1

Beheerder

Groep: Beheerder
Sinds: 17-November 05
Van: Groningen
Gebruiker Nr.: 2

Perception and Imaging
Richard D. Zakia
Focal Press ISBN 978-0-240-80930-4

------------

Dit boek is uniek in zijn soort. Het gaat om een mengsel van fotografie, grafisch ontwerpen en de psychologie van het kijken. Zakia heeft al een reputatie als het gaat om het schrijven van boeken over fotografie, maar hier laat hij zien dat hij het in een groter kader kan plaatsen. Er komen bekende elementen voorbij, zoals kleurenruimte en de werking van het oog, maar het boek blinkt vooral uit in de schitterende voorbeelden bij het betoog. Met zeer veel literatuur verwijzingen, voetnoten en relevante citaten, is het beslist geen zelfstandig verhaal. Hoewel Zakia hier en daar wat filosofisch wordt, verliest hij zijn gevoel voor humor niet en het boek leest dan ook zeer prettig.

Voor een indruk van de inhoud, zie hier

Met een prijs van ongeveer 33 Euro (slechts 21 Pond bij Foyles in Londen), biedt het boek zeer veel voor de betaalde prijs.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Wenkus
plaatsen Dec 17 2008, 10:21 PM
Bericht #2

Ongeregistreerd

Mooi dat dit boek er is: inderdaad uniek.
Ik kan mij voorstellen dat dit boek jou aanspreekt, gezien ook sommige uitweidingen in jouw commentaren op deze site, soms tegen het filosofische aan.

Zelf worstel ik nog teveel met het mij eigen maken van basale vaardigheden in de fotografie.
De meer filosofisch getinte werken zoals Susan Sontags "Over fotografie" (heb ik in het Engels en in het Nederlands), daar kom ik ook al moeilijk doorheen.

Maar ik besef dat het meer over mij zegt dan over het boek.

Groet

Wenkus

Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Skinned by Lindolfi
IPS Driver Error  

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here.

Error Returned

We apologise for any inconvenience