Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() ![]() |
| Nik |
Dec 22 2009, 07:21 PM
Bericht
|
|
Veteraan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 2504 Sinds: 1-December 05 Van: Den Haag Gebruiker Nr.: 26 |
Als ontregelde Hagenaar voel ik helemaal met je mee.
Wat mooi dat zo'n VVD-figuur het opneemt voor de gewone man in de tram. |
| Mirador |
Dec 22 2009, 08:14 PM
Bericht
|
|
Veteraan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 2255 Sinds: 7-April 06 Van: Helmond Gebruiker Nr.: 105 |
Nik beklaagde zich er al over dat de trams niet reden en jij weet het fraai in beeld te brengen.
|
| Canon40D |
Dec 23 2009, 10:01 PM
Bericht
|
|
Raakt bekend ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 255 Sinds: 6-December 09 Van: Amsterdam Gebruiker Nr.: 833 |
@Nik
Dat is inderdaad een giller dat de VVD iets heeft met de gewone man in de tram. Helaas zijn het op die momenten alleen maar mooie woorden. Zodra er geld bij moet om het stad en streekvervoer te verbeteren geeft de VVD niet thuis. @Mirador Dank je wel voor je lieve compliment. Heb de foto alleen maar genomen, omdat ik moest wachten en wachten en nog es wachten. Maar ik moet wel bekennen, dat ik doordat wachten in contact ben gekomen met twee fotografen. Die op het moment van het wachten ook niets beters weten dan te gaan fotograferen. Gedeelde smart is halve smart als je er een leuke tijd van maakt. A picture is worth a thousand words ![]() Mijn kleine deugniet. |
| Canon40D |
Dec 24 2009, 05:18 PM
Bericht
|
|
Raakt bekend ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 255 Sinds: 6-December 09 Van: Amsterdam Gebruiker Nr.: 833 |
Wilde eigenlijk een heel verhaal afsteken waarom ik deze foto vandaag heb gemaakt en heb uitgekozen voor mijn Photblog. Het zou dan over de compositie, kleur, afwerking etc etc gegaan zijn. Maar het eerlijke antwoord is dat ik niet weet waarom ik deze foto gemaakt heb. Misschien omdat ik al zoveel soortgelijke foto's heb gezien. Type bij google afbeeldingen de volgende woorden "Paaltjes fotografie" en u begrijpt wat ik bedoel.
Ach het is eigenlijk heel simpel, ik wilde gewoon mijn eigen paaltjes foto. En hier is ie dan ![]() |
| Lindolfi |
Dec 25 2009, 10:24 PM
Bericht
|
|
Beheerder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Beheerder Berichten: 4853 Sinds: 17-November 05 Van: Groningen Gebruiker Nr.: 2 |
Dat wordt al een heel verhaal zo alles bij elkaar. Leuk om te lezen en te zien. Dat drieluik met je deugniet doet het goed.
|
| Canon40D |
Dec 27 2009, 11:11 PM
Bericht
|
|
@Lindolfi. Ik doe mijn best.
In eerste instantie voor mezelf zodat het een soort archief zal zijn die ik later kan terug lezen. Van momenten die je anders zou kunnen vergeten. Daarnaast hoop ik dat het ook voor andere mensen leesbaar en interessant is. Vandaag 27 december 2009 plaats ik twee foto's daar ik met kerst niet in de gelegenheid was om foto's te plaatsen. Op 2e kerstdag onderweg naar mijn schoonfamilie in Wassenaar kwam ik deze eenzame ruiter tegen. ![]() Over smaak valt niet te twisten. Een gegeven paard kijkt men niet in de bek. Wat doe je dan als je een overhemd op 2e kerstdag krijgt van je vriendin. Een overhemd waarvan je zeker weet dat je deze nooit te zullen dragen. Je vraagt de bon en gaat het presentje ruilen. ![]() |
| Mirador |
Dec 28 2009, 07:37 PM
Bericht
|
|
Veteraan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 2255 Sinds: 7-April 06 Van: Helmond Gebruiker Nr.: 105 |
Je commentaren bij de foto's zijn leuk om te lezen en vertellen het verhaal achter de foto's.
Het drieluik is mooi en een verhaal op zich. |
| Canon40D |
Dec 28 2009, 08:43 PM
Bericht
|
|
@Mirador
Het is ook de bedoeling dat wanneer ik de foto's terug zie en het bijschrift lees dat ik denk OH ja. De kleine momenten in mijn leven. Maar gisteren was voorlopig mijn laatste foto op mijn blog. De camera is vanmiddag naar Rofarepair gebracht. De camera en lens zullen dan worden gekalibreerd. Verwacht de camera over drie weken weer in mijn bezit te hebben. |
| Nik |
Dec 28 2009, 10:32 PM
Bericht
|
|
Veteraan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 2504 Sinds: 1-December 05 Van: Den Haag Gebruiker Nr.: 26 |
Wat een mooie rustige foto, die ruiter. Fraaie compositie, eenvoudige kleuren.
Drieluik is heel leuk maar wat me bezig blijft houden: wie, wat of waar is Hobbes? |
| Mirador |
Dec 29 2009, 08:03 PM
Bericht
|
|
Maar gisteren was voorlopig mijn laatste foto op mijn blog. De camera is vanmiddag naar Rofarepair gebracht. De camera en lens zullen dan worden gekalibreerd. Verwacht de camera over drie weken weer in mijn bezit te hebben. Jammer dat je je blog moet onderbreken. Hopelijk heb je je camera snel en in goede staat terug. |
| Canon40D |
Dec 30 2009, 10:07 AM
Bericht
|
|
@Nik Calvin and Hobbes is een amerikaanse strip gemaakt door Bill Watterson. In het Nederlands wordt deze strip uitgegeven als Casper en Hobbes. De strip gaat over een jongen van zes (Calvin) en zijn knuffeldier Hobbes. Het knuffeldier wordt door Calvin als levend ervaren, maar door andere mensen gewoon als knuffeldier.
De foto's deden mij denken aan deze strip die ik altijd met veel plezier heb gelezen. Kijk voor meer informatie op wikipedia. Mocht je na het lezen van de informatie op wikipedia denken om een Calvin and Hobbes strip te kopen, neem dan vooral de Engelse versie. In de Nederlandse vertaling is namelijk veel verloren gegaan qua humor. @Mirador De verwachting is dat ik binnen drie weken mijn camera weer heb. Intussen zal ik af en toe een foto maken met mijn telefoon. |
| Canon40D |
Dec 30 2009, 06:07 PM
Bericht
|
|
In het Fotomuseum Den Haag.
Expositie van Sally Mann -- The family and The Land Ad van Denderen -- Document Nederland Vechters en Vredestichters Vind het altijd grappig om te zien dat veel mensen langer bezig zijn met het lezen van het bord dan het kijken naar het schilderij of foto. Zou het niet leuk zijn om alle bijschriften/uitleg borden te verwijderen. En de mensen zelf laten opschrijven wat ze zien. Online forum ontmoet Expositie. ![]() |
| Canon40D |
Dec 31 2009, 05:32 PM
Bericht
|
|
Vandaag niet een foto gemaakt met de camera. Ik heb de afgelopen dagen een aantal pakketten voor Blogging cq Photoblogging geprobeerd. Waaronder Joomla en Wordpress. Het zijn beide mooie pakketten met veel mogelijkheden. Maar ik vond het voor mij toch een overkill. Wie snel en simpel een Photoblog in elkaar wil draaien kan dat ook met het opensource pakket Pixelpost. Je moet dan wel beschikken over een eigen domein met apache, php en mysql. Dan is het een fluitje van een cent als je de handleiding gebruikt en is het mogelijk om binnen 30 minuten je Photoblogging site live te krijgen. Mijn externe photoblog is te bekijken op mijn pixelpost website. Voor de rest wens ik iedereen een goed *2010* |
| Lindolfi |
Dec 31 2009, 05:52 PM
Bericht
|
|
Beheerder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Beheerder Berichten: 4853 Sinds: 17-November 05 Van: Groningen Gebruiker Nr.: 2 |
Mooi strak Canon40D! Het is inderdaad eenvoudig en voldoet, heb het even geprobeerd om te installeren, 5 minuten werk als je weet hoe je een database moet aanmaken. Misschien iets voor andere leden als ze iets eenvoudigers zoeken dan WordPress. Misschien moeten we een kleine handleiding maken voor een sql database installatie, dat verlaagt de drempel nog wat.
Er zit gelukkig spam control in en er zijn nogal wat templates waar uit te kiezen is. (klik) |
| Canon40D |
Jan 2 2010, 01:21 PM
Bericht
|
|
Gelukkig nieuwjaar iedereen.
@Lindolfi Het is inderdaad een simpele manier om snel een photoblog te maken. Er zijn inderdaad genoeg templates en addons te installeren om de blog wat te verfraaien. En voor de mensen die html, css en javascript beheersen kunnen de standaard templates aanpassen naar wens. Een mooi voorbeeld hiervan is de website van een franse fotograaf Julien Ik zal een kleine handleiding maken voor een sql database installatie en dan de verdere installatie van pixelpost. Wel is het zo dat de meeste providers de database mysql al hebben geinstalleerd voor de websites. Klanten kunnen deze dan bereiken via een web interface zoals phpmyadmin. Waar kan ik de handleiding plaatsen? |
| Lindolfi |
Jan 2 2010, 01:59 PM
Bericht
|
|
Uitstekend als je dat wilt doen! Je kan de tutorial hier plaatsen: klik.
|
| Canon40D |
Jan 4 2010, 04:52 PM
Bericht
|
|
Vanmiddag samen met de buurman die ook een liefhebber is van fotografie mijn beeldscherm van de laptop gekalibreerd. Dit hebben we gedaan middels de colorvision spyderpro. Mijn verwachting was dat het niet veel verschil zou maken. Maar ik heb me vergist. De kleuren lijken nu veel levendiger. Sommige foto's die ik bewerkt hebt lijken nu nergens meer naar.
![]() |
| Canon40D |
Jan 5 2010, 04:25 PM
Bericht
|
|
Zoals sommige lezers misschien zullen weten is mijn camera naar Rofarepair gebracht voor reparatie. Ik had last van front-focus, en een kleurzweem op mijn lcd scherm. Vandaag heb ik ze een mailtje gestuurd en gevraagd naar de status van mijn reparatie. En dit goede nieuws kreeg ik van ze:
QUOTE Goeden dag, U ook de beste wensen en een mooi 2010. Uw camera gedemonteerd. Het LCD display vernieuwd. De scherpte afgesteld. Camera gereinigd. onder Garantie hersteld. met vriendelijke groet, Rob ROFA info@rofarepair.nl WWW.ROFAREPAIR.NL Dus binnenkort kan ik weer foto's toevoegen aan mijn photoblog. |
| ruilof |
Jan 5 2010, 07:26 PM
Bericht
|
|
Moderator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Moderator Berichten: 5046 Sinds: 17-November 05 Van: Zwolle Gebruiker Nr.: 4 |
WE zijn benieuwd
|
| Mirador |
Jan 5 2010, 07:29 PM
Bericht
|
|
Dat klinkt goed! Je zult wel blij zijn dat hij in orde is.
|
| Digidoc |
Jan 5 2010, 08:17 PM
Bericht
|
|
Duizendpoot ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 1138 Sinds: 24-November 05 Van: Zuid-Beveland Gebruiker Nr.: 18 |
Nog net op tijd om van de wintersfeer te genieten.
|
| Canon40D |
Jan 6 2010, 06:48 AM
Bericht
|
|
@Ruilof Mirandor en Digidoc
Ik ben inderdaad benieuwd of alles nu goed werkt. Ik zal vanavond weer wat focus tests uitvoeren. Maar gedurende dag zal ik wat foto's maken en weer wat posten voor het photoblog. Vanmiddag naar de Jaap Eden schaats baan in Amsterdam met mijn zoon. Daar moeten wel wat winterse plaatjes te schieten zijn. En nu ga ik onderweg naar Den Haag vanuit Amsterdam om camera plus lenzen te halen. |
| Ric |
Jan 6 2010, 12:23 PM
Bericht
|
|
Lekker bezig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker Berichten: 2987 Sinds: 19-November 05 Van: Eindhoven Gebruiker Nr.: 8 |
Veel succes met je camera.
We duimen dat het allemaal goed gekomen is. Ik wens je een heel fijn 2010, met veel mooie foto's. |
| Canon40D |
Jan 6 2010, 06:15 PM
Bericht
|
|
En ja hoor het is allemaal goed gekomen. Vanmorgen vroeg de camera opgehaald. En gelijk in Amsterdam wat foto's gemaakt. Vanavond nog wat focus testen doen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zit met mijn gerepareerde camera. Alleen nu heb ik geen excuus meer als foto's niet goed zijn.
Vandaag post ik een foto waarin ik flink heb lopen croppen voor een betere compositie. Het is nu de foto zoals ik deze had willen nemen. Ik blijf het toch lastig vinden om vreemden op straat te fotograferen. jammer, door deze angst blijf ik altijd te ver van het onderwerp en maak te gehaast een foto. Camera gerepareerd maar er blijft genoeg te klagen ![]() |
| Mirador |
Jan 6 2010, 08:56 PM
Bericht
|
|
Ik herken het ongemakkelijke gevoel om foto's van vreemden te maken. Ik durf het niet erg.
Het is wel een heel fraaie foto geworden! Het jasje steekt mooi af tegen de sneeuw, de figuur aan de zijkant met de grote handschoen is heel sterk! |
![]() ![]() |
|
|
Print Versie | Actuele tijd: 7th September 2010 - 07:22 PM |