André
Aug 14 2009, 10:24 PM

Waar blijft hij ( of zij)?
André
Aug 16 2009, 06:21 PM
André
Aug 17 2009, 11:48 AM
André
Aug 19 2009, 11:28 AM

Het is heel mooi weer dus gaan we....
André
Aug 20 2009, 11:21 AM

Meten is weten.
Ik heb er nog even aan gedacht de oliepijlstok uit de auto er bij te leggen maar dat ging me net te ver.
André
Aug 21 2009, 10:14 PM

In Arcen ( Limburg) vandaag met vrienden naar een koikarper en bonsai-beurs geweest.
Met koikarpers heb ik niets maar er waren ook discusvissen in diverse kleuren.
Ik heb ooit een aquarium gehad maar aan discusvisen ben ik nooit toegekomen, te duur en moeilijk om te houden.
Het donkere stuk kienhout in de rechterbenedenhoek moeten jullie mij maar even vergeven.
André
Aug 23 2009, 07:10 PM

Durgerdam vandaag. Leuke plek om te fotograferen.
Nik
Aug 23 2009, 08:54 PM
Om nog even op die discusvissen terug te komen.
Ik heb ooit in een tijd van werkloosheid mijn halve uitkering geďnvesteerd in twee van die prachtige rood met bauwe dieren.
Ik vatte het luchtig op. Gewoon de bak op 30 graden houden en filteren over turf vanwege de PH-waarde.
De bedoeling was dat ze voor overvloedig nageslacht zouden zorgen wat ik tegen forse prijzen zou kunnen verkopen en dat ik derhalve de rest van mijn leven in grote welstand door zou kunnen brengen.
Het werd een deceptie. De planten gingen ogenblikkelijk dood (die houden niet van die temperatuur) en zwanger worden ho maar.
Ze hebben het toch nog vrij lang volgehouden, ik was heel neurotisch over die 30 graden, maar daarna gingen ze de weg die alle aquariumvissen op den duur gaan, zodat ik alsnog een baan moest zoeken.
Je hebt gelijk, discusvissen houden is geen sinecure

.
André
Aug 25 2009, 06:40 PM

Als een gieter.
Wenkus
Aug 25 2009, 09:29 PM
Durgerdam is leuk, André. Buitengewoon kleinschalig maar mooi uitzicht. De prijzen van een consumptie in de paar zaken die daar zijn liggen wel 2x zo hoog als het ook niet goedkope Amsterdam.
En wat die vissen betreft: dit ooit zelf geprobeerd, en net als Nik in een deceptie beëindigd.
Ik heb in de laatste jaren van mijn studie in Delft (woonde samen met een vrouw op 1 kamer) een plan gehad een vogeltje te nemen voor de gezelligheid. Ik ging naar de winkel en vroeg om een klein vogeltje met slechts 1 eis: vogeltje zingt of piept niet! Ja hoor meneer, dan moet u deze nemen.
Ik nam de vogel, en de eerste avond werd er al gepiept. Ook een doek over de kooi hielp niet.
Uiteindelijk heb ik het vogeltje maar vrij gelaten.
(Het vrijlaten van een tropische vogel is overigens niet per sé zo dramatisch als het lijkt. Prachtig voorbeeld is het Vondelpark in Amsterdam, waar al jaren een grote kolonie parkieten is gevestigd.)
Doorgaan, André. We geven geen commentaar, maar het is wel heel leuk.
Wenkus
André
Aug 28 2009, 04:19 PM

De dierbare dingen , met een herinnering,om mij heen.
André
Aug 30 2009, 06:43 PM

Week-end stoom in de Achterhoek.
Mooi die oude treinen met machinisten die zich vroeger "meester" lieten noemen.
Ik begin deze blog intussen als een last te ervaren . Nog even en ik heb een dokter nodig.
Dus , als jullie mij toestaan, plaats ik niet meer iedere dag een foto.
Lindolfi
Aug 30 2009, 08:50 PM
QUOTE(André @ Aug 30 2009, 07:43 PM)

Dat is nog steeds zo, zie bijvoorbeeld
hier
Mirador
Aug 30 2009, 09:08 PM
QUOTE(André @ Aug 30 2009, 07:43 PM)

Week-end stoom in de Achterhoek.
Ik begin deze blog intussen als een last te ervaren . Nog even en ik heb een dokter nodig.
Dus , als jullie mij toestaan, plaats ik niet meer iedere dag een foto.
Het is inderdaad een hele opgave om dagelijks een foto te maken, André. Ik begrijp best wanneer je ermee zou stoppen; ik ben er niet eens aan begonnen.
Mooie trein, trouwens. Volgende week een dergelijk weekend in Beekbergen en bij mooi weer ga ik er zondag een kijkje nemen.
Dimitri Buijs
Sep 4 2009, 10:45 PM
Die gieter is mooi !
André
Sep 14 2009, 06:54 PM

Vlissingen met storm . Na afloop moest ik het cameraatje "ontzouten".
Veel foto's gemaakt waarvan dit er een is.
Wenkus
Sep 14 2009, 08:58 PM
Fraaie foto, André.
Ontzouten doe je toch door de camera enige tijd onder stromend water te houden?
Of heb jij er een andere aanpak voor?
Wenkus
Mirador
Sep 14 2009, 09:00 PM
Indrukwekkend, je zou hem groter moeten zien.
Ik heb mijn hele jeugd aan zee gewoond, maar nooit die kleur gezien, was het werkelijk zo groen?
André
Sep 15 2009, 03:26 PM
Wenkus
Geen wonder dat je al aan de zevende camera toe bent. Bedankt voor de reaktie
Mirador
Dank voor de reaktie. De zee ( Westerschelde) heeft bij Vlissingen heel veel kleuren.
André
Sep 20 2009, 10:54 PM

spel met het licht
Mirador
Sep 21 2009, 07:14 AM
Heel leuk van opzet; de figuur zou iets beter zichtbaar moeten zijn.
André
Sep 21 2009, 08:34 PM

Michiel niet van vandaag wel recent .
Momenteel ben ik druk met een grote archeologische opgraving hier in de buurt. Ik zal proberen daarvan een foto te plaatsen.
André
Sep 25 2009, 07:46 PM
Zoals al eerder geschreven ben ik bezig op een grote archeologische opgraving bij Didam - Montferland.
Leuk werk en ( ook) een leuke hobby. De afgebeelde beroepsarcheoloog kijkt naar een gecoupeerd
bodemspoor met brandresten. De andere helft van dit spoor heb ik uitgespoeld en daarin de karakteristieke
bronstijd potscherven met versiering gevonden.
groet André
Wenkus
Sep 25 2009, 11:50 PM
Wel interessant, André.
Waarom alleen deze sleuf, en niet meteen het hele terrein.
Je begrijpt, dat is de vraag van een leek.
Wenkus
André
Sep 26 2009, 10:07 AM
Waarom alleen deze sleuf, en niet meteen het hele terrein.
Wenkus, dat heeft niet veel zin. De donkere plekken in het pleistocene zand, mits goed geintrepeteerd, wijzen op menselijke bewoning over het algemeen is alleen daar wat te vinden.
Ric
Sep 27 2009, 12:58 AM
Andre,
er zitten een paar verdraaid aardige opnamen in jouw photoblog!
Zoals Vlissingen en Michiel met vogel en glimmers.
Goed dat je dit doet en ga er vooral mee door.
Ik kijk nu uit naar die karakteristieke bronstijd potscherven met versiering.
André
Sep 29 2009, 09:00 PM

Ric, dit is zo'n scherfje. Het is plm. 4x4 cm. De archeologische dienst had de vondsten al goeddeels opgeborgen. Dit heb ik nog kunnen fotograferen. Het is niet spectaculair maar tw. dat het plm. 2800 jaar oud is doet mij wel wat.
Vandaag hebben wij de paalsporen van een boerderij kunnen traceren en beschrijven.
Het is leuk werk en amateurs als ik kunnen niet zo vaak met de archeo-bureau's meegraven.
groet André
Lindolfi
Sep 29 2009, 10:14 PM
Ja, ik kan me voorstellen dat je dit heerlijk vindt, André!
André
Oct 11 2009, 02:44 PM

Dit is een satelliet voor onderzoek van de zon.
Het is te zien in een verdraaid aardige expositie over ons planetenstelsel, de kosmos en een aantal zeer fraaie astronomische instrumenten.
Deze expositie is in Oberhausen en is makkelijk te vinden; het is in de boven de hele omgeving uittorende
oude gashouder.
Ook voor de minder in astronomie geinteresserden is het zeer de moeite waard.
http://www.gasometer.de/de_DE/index.php
Ric
Oct 12 2009, 10:19 AM
Bedankt voor de scherf, Andre.
Het lijkt mij inderdaad leuk werk.........als het niet regent.
André
Oct 12 2009, 10:48 AM
als het niet regent
Ric, In dat geval houd ik mij bezig met astronomie vanuit de leunstoel.
Canon40D
Jan 9 2010, 12:06 AM
Andre,
Ik heb net even je blog bekeken en ik moet zeggen dat je een leuke blog hebt. Jammer dat je het als last ervaart en dat je niet meer post. Ik zie een photoblog als een soort dagboek, een boek die je maakt voor jezelf. Tegelijk motiveert een photoblog mij om naar buiten te gaan om te gaan fotograferen. Hoop binnenkort toch weer iets van je te zien.
Groet,
Canon40D
Lindolfi
Jan 9 2010, 10:54 AM
Ja, ik sluit me aan bij die aanmoediging van Canon40D. En het klopt: een reeks foto's maak je vooral voor jezelf en als mensen er iets mee kunnen of het zelfs goed vinden is dat meegenomen, maar geen voorwaarde.
Het merkwaardige is dat veel foto's beter worden voor jezelf als je ze later in de reeks terug ziet. Sommige foto's worden eerlijk gezegd ook minder sterk. Maar dat zie je alleen als je zo'n reeks maakt!
Dus pak die prachtige Nikon D90
André
Jan 9 2010, 02:19 PM
Dank voor de aanmoediging Canon 40d en Lindolfi.
De laatste 3 maanden van het vorige jaar ben ik betrokken geweest bij grote archeologische projecten
in de buurt. Dat is iedere keer weer erg leuk om te doen, ondanks modder en regen. Het geeft veel voldoening iets te vinden. Het leukste vind ik de samenwerking met de beroepsarcheologen, vaak jonge mensen, pas afgestudeerd. Bij het groepje amateurs in de gemeente zit tamelijk veel archiefkennis van oude kaarten, vindplaatsen en landschap. Er is dus gelukkig een wisselwerking tussen beroepsmensen en amateurs.
Ik ben nu herstellende van een tamelijk vervelende ziekte die mij weken aan huis heeft verbonden.
Maar ik krijg wel weer kriebels om te fotograferen. Dit is jammergenoeg niet mijn jaargetijde. Ik ben niet gek op
kou en sneeuw. Ik denk in termen van, korte broek, zon op het hoofd, lekker fietsen. Bovendien is Etten in de Achterhoek niet zo spannend als bijv. Den Haag of Groningen. Paardjes en schaapjes in de sneeuw, hoe leuk ook, zijn niet mijn fotoonderwerpen.
Maar ik beloof voorzichtig weer aan de slag te gaan.
groet André
André
Feb 1 2010, 03:36 PM
Wij waren 10 dagen op Lanzarote om even de winter uit ons hoofd te halen.
Dat is nu dus slechts tijdelijk gebleken.
Ik probeer de draad weer op te pakken met het plaatsen van foto's op dit blog.
Eerst maar een paar foto's van ons tripje naar de warmte. Dit is een van de mooie cactussen die daar voorkomen.
Ik heb werkelijk geen idee hoe vaak en met welke frequentie ik mij zal manifesteren op dit blog
Het dorp waar ik woon heeft slechts plm.1900 inwoners , 1 school, 2 winkels., 2 kerken , 2 café's. Kortom heel erg simpel. Veel inspiratie doe ik hier niet op, maar we zien wel.
ruilof
Feb 1 2010, 05:05 PM
Dit moet een cactus zijn. Fraai. Ik hoop dat je door blijft gaan.
Ook kleine dorpen (zie Digidoc) hebben naar mijn idee voldoende om te blijven fotograferen. De details, daar gaat het om. Misschien toch een kwestie van anders kijken?
Digidoc
Feb 1 2010, 10:13 PM
Heel bijzonder, André.
Canon40D
Feb 1 2010, 11:00 PM
André, wat leuk dat je weer een foto plaatst in je photoblog. En wat voor een foto. Het is een cactus (dat denk ik) maar mijn associatie is die van een detail foto van de hersenen. Of iets gelegd onder een microscoop. De afmetingen zijn lastig te bepalen. Anyway, het is een mooie foto, waarvan ik hoop er meer te zien.
André
Feb 2 2010, 11:44 AM
Bedankt Ruilof,Digidoc,Canon40D voor jullie reaktie.
Inderdaad Ruilof; een andere manier van kijken is wenselijk. Letterlijk genomen is dat overigens niet aan te bevelen in deze kleine gemeenschap.
André
Feb 2 2010, 08:52 PM
Dit is een raam in het schitterend gelegen huis van de kunstenaar Manrique op Lanzarote.
Het huis ligt in een uitgestrekt lavaveld en hij heeft gebruik gemaakt van verdiepte gedeelten in de bodem.
Het huis is zo volledig geintegreerd in het landschap. Ik was er zeer van onder de indruk.
http://www.lanzarotevacation.com/lanzarote...ar-manrique.htm
Lindolfi
Feb 2 2010, 11:13 PM
Fraai natuurlijk kader. Interessant verhaal erbij.
Zo te zien gebruik je het PhotoBlog om foto's van een tijdje terug te plaatsen. Dat kan natuurlijk zeker, maar wijkt wat af van de gebruikelijke vorm: de foto is gemaakt sinds de laatste plaatsing (dat kan gisteren zijn of vorige week).

Dus een soort regelmatige stroom van vers aangemaakte foto's.
André
Feb 3 2010, 10:27 AM
Lindolfi
Feb 3 2010, 11:29 AM
André
Feb 3 2010, 12:34 PM
Up to date-foto!!!
Experiment met een condensorlens uit een oud vergrotingsapparaat.
Kijkje vanuit mijn huis.
Ik bezit een massa van dit soort losse lensjes in div. maten. Eerlijk gezegd weet er niets mee aan te vangen.
Ik zou de optische kennis van Lindolfi wensen om hiermee iets leuks van te maken
ruilof
Feb 3 2010, 03:43 PM
Dit op zich is al een experiment, zou ik zeggen.
Zie ook mijn commentaar bij de soortgelijke blogfoto van Lindolfi.
Wenkus
Feb 3 2010, 08:26 PM
Leuke foto André! Ik heb het niet opgezocht, maar het doet me denken aan een foto of tekening van Escher.
(Houdt die lens eens voor je oog, je camera op statief met afstandsbediening.)
Dat je teruggrijpt naar oudere foto's is iets wat we misschien niet moeten willen in deze grafiek, al is de groep te klein om er heel streng mee om te gaan.
Kijk, de oorspronkelijke bedoeling is een 365 dagen Photoblog.
De meeste deelnemers houden zich hier aan. Maar er zijn ook mensen die dagelijks net te veel vinden en bijvoorbeeld wekelijks prefereren. Of mensen die begonnen zijn, gestopt, en weer (overwegen te) beginnen (ik ken er 1).
Het prettige is wel dat deze rubriek heeft gezorgd voor een groter aantal plaatsingen van de kernleden van deze site, en zelfs van een zekere aanwas.
Groet
Wenkus
ruilof
Feb 3 2010, 08:50 PM
Wenkus bedoelt ongetwijfeld
deze.
Mirador
Feb 7 2010, 12:52 PM
Heel leuke foto, André! Heel frappig om te zien dat een deel van het beeld verklein en omgedraaid wordt. De hand vanuit de hoek is een aardig contrast.
Jed zou vaker moeten plaatsen. Jouw foto's hebben een eigen stijl.
André
Feb 7 2010, 10:52 PM
Wat het niet voldoen aan de "blogregels"betreft buig ik demoedig het hoofd.
Eerlijk gezegd had ik op een beetje clementie gerekend om weer op gang te komen.
Ieder die gereageerd heeft op de laatste foto's : bedankt. Het is fijn positieve reakties te ontvangen.
groet André
Lindolfi
Feb 7 2010, 11:05 PM
QUOTE(André @ Feb 7 2010, 10:52 PM)

Wat het niet voldoen aan de "blogregels"betreft buig ik demoedig het hoofd.
Eerlijk gezegd had ik op een beetje clementie gerekend om weer op gang te komen.
Als je goed leest
QUOTE(Lindolfi @ Feb 2 2010, 11:13 PM)

Zo te zien gebruik je het PhotoBlog om foto's van een tijdje terug te plaatsen. Dat kan natuurlijk zeker, ....
Dan was en is die clementie er. Ik wilde het alleen opmerken, omdat het afwijkt van het gebruikelijke patroon. Kortom je kunt dus wel rekenen op clementie, beste André. Ga gerust je gang. Mogelijk is het verhelderend als je de opname datum erbij geeft als die (erg) afwijkt van de datum van plaatsing, of als hij gemaakt is vóór je laatst geplaatste foto. Succes
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.